Hi, Im Leah
cantik ?
Tuesday 21 July 2015, 00:42 ϟ 0 People(s)



“ kau ingat kau cantik semua kau nak kau boleh dapat ? “
“ untunglah cantik apa yang kau nak kau dapat “
“ beautiful face doesn’t mean you have a beautiful heart “

Ayat-ayat kat atas tu lah yang selalu siat-siat hati aku ni. Ya Allah nak cari kekuatan tiap kali dilemparkan dengan ayat-ayat yang macam tu punyalah payah. Rasa macam tak layak hidup pun ada juga. Aku manusia biasa, as a normal human I do mistake, I hurt others and I ask for forgiveness. It’s not easy to admit that Im sorry. Sometimes my ego stop me. 

Aku tahu hidup ni umpama roda. Ada naik, adalah turunnya kan? Umpama laut juga, ada pasang adalah surutnya. Aku jugak tahu dalam hidup ni ada Kifarah, ada Qada’ dan Qadar Tuhan which is in Hindu they said “ KARMA “  ( what goes around comes around ).

Aku tak bodoh, aku tahu semua tu. Aku tahu setiap apa yang kita lakukan mesti ada balasnya sama ada baik atau buruk. InsyaAllah aku akan cuba kuat walaupun aku tahu tahu yang aku ni tak adalah kuat mana haha. 

Tak apalah, sama-sama kita doa moga-moga Allah hadiah kan yang terbaik untuk hidup kita. Kita manusia biasa, kita tak punya kekuatan nak paksa hati orang. Cukuplah aku usaha sampai sini. Sekurang kurangnya aku cuba …